Samen opvoeden en onderwijzen

Als school staan we voor een eerlijke, realistische en open manier van communiceren met ouders. Onderwijzers zijn medeopvoeders. Daarom vinden wij het contact met de ouders en verzorgers van het grootste belang. Een wederzijdse positieve, open houding is een belangrijke voorwaarde voor een gezonde groei van het kind. Op die manier kunnen we het best rondom ‘onze’ kinderen staan.

Voor de digitale communicatie tussen ouder en school maken wij gebruik van Parro. Via Parro ontvang je berichten en foto's van wat er speelt in de groep van jouw kind. Dit kunnen groepsberichten zijn, maar ook individuele berichten tussen ouders en leerkrachten. Ook worden er regelmatig nieuwsberichten geplaatst die voor de hele school bestemd zijn.

Parro draagt bij aan betere oudercommunicatie tussen ouder en medewerker in een veilige omgeving.

MR en Ouderpanel

Naast de formele MR is een belangrijk onderdeel van deze communicatie het ouderpanel. Jaarlijks komt een willekeurig geselecteerd ouderpanel een aantal keer bijeen om samen met de directie na te denken over verschillende onderwerpen zoals de manier van rapporteren over de ontwikkeling van kinderen, de ervaringen over het contact tussen school en ouders, de onderwijskundige visie van de school enz.

Betrokken ouders

Onze ouders zijn nauw betrokken bij de school. Dit kan op allerlei manieren: als klusouder, lid van de activiteitencommissie, muzikaal begeleider bij onze vieringen, het bijwonen thema-afsluitingen, biebouder, pleinwacht enz. We vinden deze manier van samenwerken belangrijk en fijn en waarderen deze inzet door elk jaar een vrijwilligersavond te organiseren waar we de ouders bedanken en in het zonnetje zetten.