Gods meesterwerk

Kinderen zijn Gods Meesterwerk en daarom bieden wij kinderen goed christelijke onderwijs binnen een veilige leeromgeving waar kinderen zichzelf kunnen zijn, zich fijn voelen en waar kinderen worden gezien, gehoord en gewaardeerd. Dit dragen we uit in heel ons doen, denken, voelen en handelen en zo bouwen we aan relatie. We zijn open naar elkaar en bouwen aan het zelfvertrouwen van kinderen door middel van opbouwende feedback en een open sfeer, binnen een leeromgeving die uitdagend is voor kinderen.

Betekenisvol onderwijs

Vanuit een goede sfeer streven we ernaar om kinderen betekenisvol onderwijs te geven, onder andere door gezamenlijke groepsdoorbrekende thema’s en ons aanbod voor de creatieve vakken, vormgegeven in ateliers. We staan voor de brede persoonsontwikkeling van kinderen en kijken naar kinderen in zijn of haar totaliteit en met oog voor zijn of haar talent. We houden een gezonde balans tussen theoretisch en praktisch leren en werken vanuit het ‘waarom’ en de ‘bedoeling’.

Passend aanbod voor ieder kind

Voorkomen is beter dan genezen. Dat is ook op het gebied van onderwijs en ondersteuning zo. We werken in de zorgondersteuning met 5 ondersteuningsniveaus. Middels korte-, middellange- en langetermijn ondersteuning en interventies proberen we kinderen gebruik te laten maken van het basisaanbod. Als blijkt dat er wat anders of aanvullends nodig is, gaan we met ouders in gesprek over mogelijkheden om een passend aanbod te creëren binnen de eigen groep of te werken op een eigen leerlijn of kijken we of onze HOIJ-brede plusklas van meerwaarde kan zijn.

Veilig klimaat

We hebben een fijn leer- en werkklimaat bij ons op school. Dat willen we graag zo houden en dat vraagt tijd en aandacht. Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling werken we met de methode ‘Kwink’. Daarnaast zetten we in groep 6 in op een Paxzetraining om de kinderen een extra steuntje in de rug te geven.